Spændende jobmulighed i Limfjordsrådets Sekretariat: Vådområde- og vandløbsindsatser med mulighed for stor indflydelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Aldrig har der været større fokus på genopretning af vores våde natur. Hvis du har lyst til at være en del af denne udvikling i samarbejde med 16 faglige og engagerede kollegaer, 18 kommuner og mange andre aktører, så læs videre.
 


Limfjordsrådet
Limfjordsrådet er et politisk samarbejde mellem 18 kommuner om at forbedre miljøtilstanden i Limfjorden. Oplandet til Limfjorden dækker ca. 1/6 af Danmarks areal. Limfjordsrådet er vandoplandsstyregruppe (VOS) for Limfjorden. VOS'en faciliterer og koordinerer vandplanindsatserne for staten.
 


Limfjordsrådets Sekretariat
Limfjordsrådets Sekretariat består af 16 medarbejdere, der har til opgave at servicere det politiske råd og understøtte kommunernes gennemførsel af vandplanindsatser. Dette gøres ved projektstyring og løsning af konkrete opgaver i forbindelse med vandløbs- og vådområdeindsatser. Sekretariatet udvikler, fundraiser, gennemfører og deltager derudover i en række projekter relateret til Limfjorden. Det kan være arbejde med at skaffe ny viden og fakta, og det kan være planlægning og gennemførsel ude i virkeligheden.
Et nyere område er klima-lavbundsprojekter for kommunerne, hvor udtagning af kulstofholdig lavbundsjord er omdrejningspunktet.
 


Jobbet
Du skal især bidrage til løsning af sekretariatets opgaver indenfor vådområde/lavbund og vandløbsindsatser, men også hjælpe med administrative opgaver, formidling og mere udviklingsorienterede opgaver.

Vi søger først og fremmest en kollega, der er passioneret for fagområdet, og som kan understøtte og supplere sekretariatets kompetencer. Vi forestiller os, at du har nogle af nedenstående faglige kvalifikationer. Du skal dog ikke afholde dig fra at søge, selvom du ikke matcher alle kvalifikationer.

  • Erfaring med projektledelse
  • Stærke kompetencer indenfor GIS og afvandingsanalyser 
  • Erfaring med VASP
  • Erfaring med projektering, udbud og gennemførsel af projekter
  • Erfaring med kontakt og dialog med entreprenører, lodsejere og interessenter
  • Kendskab til myndighedsvaretagelse i en miljøforvaltning
  • Uddannelse kunne være agronom, biolog, forstkandidat, geograf, ingeniør, landinspektør eller lignende, men vi er også åbne for at høre fra andre.


Vi efterspørger følgende personlige egenskaber
Det er afgørende, at du har en åben og positiv tilgang til opgaver og omgivelser og er god til dialog og forankring af projekter.
 

Desuden vægter vi det højt, at du:

  • Supplerer teamets kompetencer
  • Tager initiativ og er drivkraft i projekter
  • Arbejder selvstændigt, struktureret og ansvarsbevidst
  • Er opsøgende i forhold til nye opgaver
  • Er fleksibel
  • Er på forkant og evner at formidle viden bredt ud
  • Bidrager aktivt til at skabe et sundt fagligt og socialt miljø i sekretariatet


Vi kan tilbyde
Et spændende, udfordrende og afvekslende job i en politisk organisation, hvor vi arbejder for at sikre effektiv løsning af mange forskelligartede opgaver. Samarbejdsformen og tonen på arbejdspladsen er uformel – og formel, når opgaven kræver det. Du vil have stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde. Vi lægger vægt på, at alle bidrager aktivt til at fastholde en attraktiv arbejdsplads med en høj kvalitet i opgaveløsningen.


Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og der er tale om en fast stilling. Stillingen ønskes besat 1. oktober eller snarest herefter.
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og efter forhandling med den pågældende faglige organisation indenfor rammerne af løndannelse.


Yderligere informationer
Limfjordsrådets Sekretariat er organisatorisk placeret i forvaltningen Klima og Miljø i Aalborg Kommune. Arbejdsstedet er Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby. Der er tæt samarbejde og kontakt til de øvrige medlemskommuners teknik- og miljøforvaltninger, hvorfor du skal være indstillet på, at arbejdet nogle gange kræver, at du er ude hos dem.

Samtaler forventes afholdt i uge 37.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Sekretariatsleder Lars Nørgaard Bach, tlf. 2520 2179 eller Projektleder Kristoffer Piil tlf. 2061 3305.
Du skal have kørekort til bil.
 


Send ansøgning
Ansøgningen sendes senest onsdag den 28. august 2024 ved at trykke på knappen ”send ansøgning” og vedhæfte ansøgning, CV, eksamensbevis og evt. andre bilag. 

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

www.aalborg.dk, Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095943

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet