Gør en forskel for mennesker med psykiske udfordringer i et spændende job

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gøre en forskel for mennesker, der lever med psykiske udfordringer og indgå i et arbejdsfællesskab, hvor du kan bruge dig selv både fagligt og personligt i et spændende job, så er her en sjælden mulighed.

Vi søger 2 dygtige og engagerede kolleger til 2 stillinger på hver 35 timer.

Stillingskategori:
Psykiatri

Arbejdstid:
Gennemsnitlig 35 timer pr. uge

Afdeling:
Kildehuset

Ansøgningsfrist:
Den 7. juni 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt 13. juni 2024 samt 1 dags ”praktik” i uge 25. Tiltrædelse hhv. den 1. august og 1. november 2024.

Om arbejdspladsen:

Kildehuset er en selvejende institution med driftsoverenskomst med Aalborg Kommune under Center for Socialpsykiatri & Autisme. Vi er et uvisiteret, arbejdsorienteret klubhus og dagtilbud for voksne mennesker, der lever med psykiske vanskeligheder. Vi arbejder recovery-orienteret og rehabiliterende efter Fountain House-modellens værdier. Arbejdsmæssigt, uddannelsesmæssigt og socialt har vi til hensigt at vores medlemmer opnår en mere meningsfyldt og selvstændig tilværelse. Vi har en meget flad struktur, hvor ligeværdighed, inddragelse, anerkendelse, åbenhed, respekt, fokus på ressourcer og trivsel hører til det menneskesyn, vi repræsenterer og vægter højt. Vi har ikke dokumentationspligt, og derfor har vi mere tid til at varetage vores kerneopgave.

Huset er inddelt i to arbejdsenheder: Køkken, Hus & Have samt Kontor.

Vi står nu overfor et generationsskifte og glæder os til at tage imod nye kræfter, hvor godt kollegaskab og stabilitet er af stor betydning.

Om job 1 – med start 1. august 2024.

Du kommer til at være tilknyttet vores kontorenhed med medansvar for alle typer kontoropgaver som fx fremmødestatisktik, kontakt til medlemmer, IT-relaterede opgaver, referater, aktivitets-opslag, udvikling af PR-tiltag, nyhedsbreve, sociale medier, kontakt til kommunale instanser mv i samarbejde med vores medlemmer.

Om dig:

Vi forestiller os, at du

  • Har en relevant socialfaglig/pædagogisk uddannelse eller interesse
  • Er hjemmevant og fortrolig med IT
  • Er idérig, kan motivere og igangsætte aktiviteter
  • Har flair for samarbejde på tværs fx med kommune og andre instanser
  • Tør give ansvar fra dig samtidig med, at du også kan lide at være tovholder og sikre at opgaverne kommer i mål

Om job 2 – med start 1. november 2024.

Du kommer til at være tilknyttet vores Køkken, Hus & Have-enhed med ansvar for daglig fremstilling af sund, varm mad og fristende salater. I samarbejde med vores køkken-medlemmer vil du skulle have overblikket over ugens menu, være primus motor for indkøb og hygiejne i køkkenet. Sammen med enhedens anden medarbejder udgør du det team, der tager sig af hhv. mad samt andre praktiske opgaver. Sammen er I initiativtagende ift. kontakt til fraværende medlemmer.

Om dig:

Vi forestiller os, at du

  • Har en relevant socialfaglig, pædagogisk, ernæringsfaglig uddannelse eller interesse – med passion for sund og lækker mad
  • Er idérig og nytænkende, når det kommer til mad og kan inspirere, motivere og involvere vores medlemmer på dette område
  • Har økonomisk sans og vil udvise ansvarlighed ift., at vores køkkenkasse er i balance
  • Tør give ansvar fra dig og vise tillid samtidig med, at du sikrer, at maden dagligt er klar kl. 12.30

For både job 1 og job 2 ønsker vi, at du:

  • Har erfaring med og interesse for socialpsykiatri og de mennesker, hvis liv kan være præget af vanskelige psykiske og sociale vilkår
  • Er struktureret, har overblik og kan indgå i ligeværdige relationer med medlemmerne samt håndtere mange forskelligartede problemstillinger samtidigt
  • Holder af hverdagen, trives med struktur og samtidigt kan håndtere udfordrende situationer og uforudsigelighed
  • Er engageret, nysgerrig og reflekterende
  • Er selvstændig, fleksibel, rummelig, og kan lytte og udvise forståelse for målgruppen via respekt og nærvær
  • Sætter trivsel og etik højt i dit arbejde og er ansvarlig både over for klubhusfællesskabet og det kollegiale samarbejde
  • har kompetencer indenfor idræt og motion
  • Har kørekort og gerne bil og er villig til at bruge begge dele i arbejdsøjemed efter behov mod km-betaling
  • Har et positivt livssyn

For både job 1 og 2 gælder desuden at:

  • Du vil komme til ad hoc at have støttende samtaler med de medlemmer, som efterspørger det
  • At varetage vores fritidsprogram 1 gang månedligt onsdag eftermiddag/aften fra 15.30-18.30 samt søndag fra 11-15, hvor der er mulighed for at lave netværksskabende aktiviteter, hygge, lave mad mv.
  • Vi tilbyder også ture ud af huset, sommerudflugt og forskellig andre arrangementer og fejring af højtider hen over året, som du bliver en del af, ligesom vi en gang i mellem er på ferieture og/eller konferencer med overnatning.

Vi kan tilbyde:

  • Et job med mening og masser af gode udfordringer
  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, lun humor og kollegial opbakning og hjælpsomhed
  • En arbejdsplads som er præget af loyalitet og ansvarlighed for fællesskabet og det kollegiale samarbejde
  • En arbejdsplads med kollegaer der er engagerede, fagligt dygtige/kompetente og som har et højt engagement
  • Et sted, hvor dine kompetencer og ressourcer vil være vigtige at få i spil
  • En alsidig hverdag med høj grad af indflydelse på opgaver og ansvarsområder
  • En arbejdsplads, hvor både fejl og succes ‘er ses som læringsmuligheder
  • Grundig introduktion og følge-ordning til husets rytme og dagligdag samt gode muligheder for sparring efter behov med leder eller kolleger om evt. udfordringer. Herudover supervision.

Arbejdsstedets adresse: Anders Mørchs Vej 1, 9400 Nørresundby

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tilstede ved samtalerne vil der være 1 bestyrelsesmedlem, 1 leder, 3 medarbejdere og 3 medlemmer.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest og referencer.

Har du spørgsmål til stillingerne?

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV. Har du spørgsmål til en af stillingerne er du meget velkommen til at kontakte leder Birthe Sloth Thomsen tlf.: 99316000.

Måske der også er relevant info for dig på vores hjemmeside: www.kildehuset-fountainhouse.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Job og Velfærd, Sønderbro, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6050920

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet