Forvaltningen Klima og Miljø søger en jurist til entreprise-, udbuds- og erhvervslejeret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bistå Aalborg Kommunes stærke bygherreorganisation, der forvalter landets tredje største kommunale ejendomsportefølje? Til vores juridiske team har vi brug for en ny og initiativrig kollega, der har lyst til at arbejde på en spændende og udviklende arbejdsplads.
 

Hvem er du?

Vi søger en jurist, der kan levere kvalitetsrådgivning inden for områderne entrepriseret, udbudsret og erhvervslejeret. Du er teoretisk velfunderet, men samtidig i stand til at fortolke juraen i forhold til den praktiske virkelighed og på den baggrund vejlede ledere og medarbejdere på en uhøjtidelig, kompetent og løsningsorienteret måde.

Vi forestiller os, at du har en juridisk interesse inden for ejendomsbranchen og særligt offentlige bygninger. Du er stærk i skrift og tale, herunder formulering af beslutningsoplæg og indstillinger til politisk niveau, og så er du uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.).

Derudover er du i stand til at arbejde selvstændigt og tør stå på mål for egen rådgivning. Du er dygtig til at skabe relationer til både interne og eksterne samarbejdspartnere, og så er du interesseret i at arbejde sammen med kollegaer med en anden faglig baggrund – blandt andet ingeniører, bygningskonstruktører og arkitekter. Du trives desuden i en hverdag, hvor opgaverne er mangfoldige, og ikke to dage er ens. 
 

Hvem er vi?

I Klima og Miljø arbejder vi med ressourcer, affaldshåndtering, bæredygtig udvikling, miljøbeskyttelse, mobilitet og ikke mindst den kommunale ejendomsportefølje. Du bliver placeret i vores juridiske team på i alt tre jurister og en studentermedhjælper. Her er der mulighed for solid sparring på det juridiske område, ligesom det er muligt med faglig sparring på tværs i Aalborg Kommune.

Din tætteste samarbejdspartner bliver afdelingen AaK Bygninger. Afdelingen servicerer Aalborg Kommunes forvaltninger indenfor hele den kommunale ejendomsportefølje – herunder ejendomsstrategi, planlægning og budgettering, bygherrerådgivning, energirådgivning, bygningsvedligeholdelse, projektudvikling, analyser, ejendomsadministration, intern og ekstern kontraktstyring, økonomistyring og meget mere.
 

Om stillingen:

Vi lægger vægt på at uddelegere ansvar og give faglige udviklingsmuligheder for den enkelte medarbejder. Vi gennemfører vores projekter i et kreativt og tværgående samarbejde mellem kommunens mange faggrupper og eksterne samarbejdspartnere. 

Vores nye jurist vil især skulle bistå AaK Bygninger i de daglige juridiske opgaver, herunder:

  • Bistand ved udbud af forskellige rådgivnings- og entrepriseydelser, herunder rådgivning om valg af udbudsstrategi, udbudsvilkår, udarbejdelse af kontrakter, rammeaftaler med videre.
  • Udarbejdelse og løbende opdatering af standardparadigmer (fraseredaktør). Med ekstern juridisk bistand har vi fået udarbejdet standardkontraktparadigmer for vores rådgiver- og entrepriseaftaler efter AB18.
  • Kontraktstyring – håndtering af krav fra entreprenører/rådgivere samt facilitere og gennemføre forhandlinger.
  • Udarbejdelse og løbende opdatering af paradigme til interne og eksterne lejekontrakter, herunder opstart og opbygning af aktiv kontraktstyring.
  • Generel faglig sparring med og rådgivning af de øvrige kolleger, samt sikring af vidensdeling i forhold til udbudsret, entrepriseret og teknisk rådgivning, eksempelvis gennem intern undervisning.
  • Tinglysning.
  • Håndtering af tvister.

Dertil forventes det, at du på sigt kan bistå forvaltningens øvrige jurister med håndtering af aktindsigter, GDPR-relaterede og miljømæssige forhold.
 

Vi kan tilbyde:

  • Et selvstændigt job, hvor din juridiske vurdering vil blive tillagt stor vægt, og hvor der er god mulighed for selv- og medledelse.
  • En uformel kultur og en livlig hverdag med dygtige, engagerede kollegaer.
  • Et solidt juridisk miljø og fagligt fællesskab med de øvrige jurister i hele kommunen.
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er fokus på balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst mellem KL og din faglige organisation. Alle medarbejdere har flextid og stillingen indebærer gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Der er tale om en fast stilling.

 

Tiltrædelse:

15. august 2024 eller snarest hér efter. Arbejdsstedet vil være forvaltningen Klima og Miljø i Aalborg Kommune på adressen Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby.

 

Yderligere oplysninger:

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Bygningschef Peter Munk på telefon 99314061 / 25204061. Vi glæder os til at høre fra dig!
 

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning med relevante bilag via nedenstående link. Ansøgningsfrist er den 27. maj 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 24/25. 
I forbindelse med processen forventes anvendelse af Garuda-persontypetest.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

www.aalborg.dk, Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036797

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet