Chef for Styrkeudvikling Militærpoliti ved Trænregimentets Tjenestegrensafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for udviklingsvirksomhed og ikke mindst Militærpolitiet, er der nu en mulighed for at komme med på holdet. Vi søger dig, der har evnen, viljen og fagligheden til at indgå i et stærk team ved Styrkeudviklingssektion Militærpoliti – og også kan begå dig i det internationale miljø. Vi skal sammen udvikle morgendagens og fremtidens kapaciteter til Militærpolitiet.

Om os

Tjenestegrensafdelingen består af i alt 64 medarbejdere fordelt på fire sektioner – en Styrkeudviklingssektion for Logistik, en Styrkeudviklingssektion for Militærpoliti, en Kursussektion og et Tjenestegrensinspektørelement.

Tjenestegrensafdelingen er en nyoprettet afdeling, der bygger på S7 sektionerne ved bataljonerne og Tjenestegrensinspektørelementet ved Trænregimentet. Formålet med afdelingen er at styrke fagligheden ved logistiktropperne og Militærpolitiet samt at styrke evnen til at bidrage til Forsvarskommandoens og Hærkommandoens udviklingsvirksomhed samt varetage Trænregimentets egen udviklingsvirksomhed.
Tjenestegrensafdelingens hovedopgaver er at understøtte og bidrage til Forsvarets udviklingsvirksomhed inden for logistik og Militærpoliti, gennemføre kursusvirksomhed for logistik i Hæren og køreruddannelser og enkeltmandsuddannelsesområdet inden for Forsvaret samt støtte Tjenestegrensinspektøren for Logistik i Hæren og Militærpoliti i Forsvaret med kontrolvirksomheden.

Styrkeudviklingssektionen for Militærpoliti ved Tjenestegrensafdelingen varetager Trænregimentets bidrag til Forsvarskommandoens og Hærkommandoens udviklingsvirksomhed inden for Militærpolititjenesten inkl. udvikling af organisation, doktrin/koncepter, teknologi samt overordnet uddannelsesudvikling. Ligeledes varetager sektionen regimentets lessons identified/lessons learned proces vedr. Militærpoliti.
Sektionen består af i alt fire medarbejdere med en major som sektionschef, en kaptajn, en chefsergent og en seniorsergent.

Sektionens opgaveløsning er i høj grad præget af samarbejdet med Militærpolitiet og Militærpolitiets enheder samt eksterne myndigheder. Sektionens medarbejdere arbejder meget selvstændigt, varetager projektledelse af større eller mindre opgaver samt udarbejder analyser og løsningsforslag inden for Militærpoliti i Forsvaret. Sektionens medarbejdere bidrager lejlighedsvist til kontrol- og inspektionsvirksomhed samt undervisning.

Sektionens virke er fokuseret på, at den enkelte medarbejders kompetencer bringes bedst muligt i spil, ligesom intern uddannelse og efteruddannelser løbende skal sætte den enkelte medarbejder i stand til at løse udviklingsopgaverne bedst muligt.
Kernekompetencer for medarbejdere i sektionen er samarbejdsevne, helhedsforståelse, selvstændighed og stor faglighed.
Samlet set vil du opleve en hverdag, hvor du meget selvstændigt har ansvaret for og bidrager til sektions mange forskellige udviklingsopgaver. Vi samarbejder nationalt med en lang række danske enheder og myndigheder, og internationalt med i rammen af NATO og bilaterale samarbejder.

Der er gode muligheder for fleksibilitet og individuelle hensyn i forhold til planlægningen af tjenesten.

Om stillingen

Som Chef for Styrkeudviklingssektionen Militærpoliti er du ansvarlig for sektionens arbejde og processer. Du varetager det samlede ansvar for Militærpolitiets udviklingsvirksomhed inklusive alle dele af det tilhørende fagansvar.

Det forventes, at du holder dig opdateret omkring udviklingen i nationale og internationale publikationer og fora omhandlende udviklingen af militærpolititjenesten i alle domæner.

Du vil som chef skulle favne al udviklingsvirksomhed i relation til Militærpolitiet, herunder udvikling af organisation, doktrin og teknologien ved alle militærpolitienheder. Endvidere er sektionen ansvarlig for høringsprocesser og udvikling af reglementer i relation til Militærpolitiets indsættelse og operationer. Netop udvikling af reglementet om Militærpolitiets støtte til operationer vil være én af dine kommende opgaver i sektionen.

Du skal som chef koordinere, tilsikre og selv bidrage til sagsbehandling inden for Militærpolitiets fem funktionsområder i relation til udviklingsområdet. Sektionen skal udarbejde de doktrinære krav og standarder for den operative MP tjeneste, herunder rådgive og koordinere med Militærpolitiets operative kapaciteter. I relation til udarbejdelse af krav og standarder, så er sektionen ansvarlig for at formulere krav og standarder, som udtrykkes i de blivende bestemmelser for uddannelsen (BBU MP). Uddannelsesområdet skal udvikles sammen med Militærpolitiet i relation til udviklingen inden for doktrin, organisation og teknologi ved de forskellige typer af militærpolitienheder.

I din opgaveløsning skal du især afstemme og prioritere udviklingsbehov i dialog med Chefen for Militærpolitiet og Chefen for Tjenestegrensafdelingen i hverdagen.

Du repræsenterer Militærpolitiet og Forsvaret i relevante nationale og internationale udviklingsfora og arbejdsgrupper. Heriblandt er de væsentligste pt. NATO MP Chiefs Conference, NATO MP Panel, Military Police Centre of Excellence, samt i udvalgte bilaterale samarbejder. Du skal derfor i perioder være forberedt på en vis rejseaktivitet i stillingen, som i et normalt år vil være ca. 4 – 6 uger i alt.

Samtidig skal du bidrage som ekspert til gennemførelse af specialiseret uddannelse, samt strukturelle videre- og efteruddannelser med Militærpoliti indhold.

Stillingen er værnsfælles.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn (M331) med en solid baggrund fra Militærpolitiet, og har erfaring med internationalt samarbejde.

Du er fagligt velfunderet i Militærpolititjenesten i Forsvaret og har et bredt kendskab til doktrin, organiseringen, uddannelsen og indsættelsen af militærpolitienheder og militærpolitiets funktionsområder. Det er en fordel, hvis du har været udsendt i rammen af en militærpolitienhed, men ikke et ubetinget krav.

Du har forventeligt gjort tjeneste ved Militærpolitiet på både underafdelings- og afdelingsniveau.

Du er stærk i såvel dansk og engelsk kommunikation i både skrift og tale, og trives i multinationale sammenhænge. Du er en fagligt stærk Militærpolitiofficer med evnen til, at lede specialister, og kan i hverdagen skabe et rum, hvor der er højt til loftet med faglige diskussioner, hvor gode analyser og argumenter er vigtigere end gradstegnet på uniformen.

Du har en stærk operativ forståelse, du er analytisk velfunderet og forstår, hvorledes militærpolitienheder kan bidrage til alle værns og øvrige myndigheders opgaveløsning.

Du har gode samarbejdsevner og udviser en høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse, som er helt afgørende i jobbet.

Fra din tidligere tjeneste ved Militærpolitiet har du fået MP ind i dit DNA, og du forstår betydningen af MP familien, hvorfor du sætter en ære i at tegne udviklingen for fremtidens MP personel.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos oberstløjtnant Jakob Søgård Larsen, TRR-TA-CH@fiin.dk, telefon 40 700 007.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Sandra Bengtson Heede, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er søndag den 28. januar 2024. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Stillingen ønskes besat pr. 01. februar 2024 eller snarest herefter.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kaserner, Gammel Høvej , 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5970871

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet