BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvis du som pædagog eller SOSU-assistent brænder for at arbejde professionelt med livskvalitet, etik og nærvær inden for målgruppen erhvervet hjerneskade og fysisk funktionsnedsættelse, så læs dette stillingsopslag - og skynd dig at søge stillingen. Vi har brug for dig.
Botilbuddet Vikingevej søger en medarbejder til et barselsvikariat på 30 timer fra den 1. april 2024 (eller efter aftale) og 6 måneder frem med mulighed for forlængelse.
Du kan være nyuddannet eller have erfaring inden for lignende områder – for os er det vigtigste, at vi får den rette medarbejder.
Hvem er vi?
I Botilbuddet Vikingevej arbejder engagerede pædagoger og SOSU-assistenter sammen med 21 beboere. Den pædagogiske støtte omkring beboerne er individuel. Beboerne har i forskellige grad, brug for pædagogisk støtte, vejledning og hjælp til personlig pleje samt dagligdags praktiske gøremål.
Vores tilgang
Vores arbejde tager udgangspunkt i den neuropædagogiske og recovery orienteret forståelsesramme i forhold til den enkelte beboer, hvor der er fokus på udvikling, vedligeholdelse og trivsel. Vi er ved at sætte stærkt fokus på tilgang og metode, som skal tilpasses til den enkelte beboer, dette arbejde understøttes med tværfaglig sparring og uddannelse. Vi støtter beboerne til et liv med medbestemmelse, valgfrihed og en tryg hverdag med trivsel. Det er en beboergruppe, hvor der meget sjældent sker udskiftninger, så du vil få et godt kendskab til alle beboer.
Vi udarbejder faglige vurderinger, daglig dokumentation og andre administrative opgaver. Vi har fokus på, at borgerne støttes i egne færdigheder og muligheder for at klare tingene selv. Borgernes fysiske funktionsniveau er som nævnt meget individuelt, hvilket betyder, at du skal agere i mange forskellige situationer. Enkelte borgere har udelukkende brug for verbal guidning, men flere beboer har brug for hjælp til forskellige plejeopgaver samt praktiske opgaver i hjemmet. Det er med andre ord væsentligt, at du formår at tage ansvar og er omstillingsparat.
Om jobbet
Du bliver ansat i Organisationen Vikingevej, som består af botilbuddene Vikingevej og Østergade kollegiet samt bostøtte og ledsagerkontoret. Stillingen er placeret i Botilbuddet Vikingevej.
Arbejdstiden vil være i dag- og aftentimer samt hver tredje weekend og helligdage. Du vil få et fast grundrul, så du altid ved, hvilke weekender og dage du skal arbejde. I organisationen har vi stort fokus på at arbejde tværfagligt, ved blandt andet at sparre med hinanden på tværs af tilbuddene.
Dine opgaver vil blandt andet bestå i:
- at tilrettelægge og udføre en målrettet pædagogisk indsats ud fra den enkelte beboer
- at støtte borgerne i kommunikation
- at indgå i et team og bidrage til det gode samarbejde med kollegaerne
- at yde personlig pleje og omsorg til borgerne
- at tilrettelægge aktiviteter med bebeboerne
Vi forventer at du:
- er uddannet og har lyst til at arbejde med målgruppen.
- har gode skrive- og it kundskaber, da der er en del dokumentationsarbejde. Vi anvender pt. dokumentationssystemet CURA.
- har lyst til at arbejde med ”Din, Min og Vores sikkerhed”, herunder sundhedsfaglig dokumentation samt systematisk risikovurdering.
- er god til at holde overblik over dagens gøremål, også i presset situationer.
- er etisk og faglig reflekteret i forhold til egen praksis, kan tage initiativ og kan tænke ud af boksen, i forhold til den daglige opgaveløsning og bidrage til faglige tiltag.
- deltager i borgerture ud af huset.
- er mødestabil, fleksibel og indstillet på en foranderlig hverdag med spændende udfordringer.
- har gode samarbejdsevner og kan sætte personlige grænser og opretholde den professionelle distance til jobbet.
- er fysisk robust og har mod på at varetage personlig pleje og praktiske opgaver.
Vi tilbyder:
- en attraktiv arbejdsplads, der er i udvikling og hvor du har mulighed for indflydelse og ansvar.
- et grundigt introforløb, der klæder dig på til opgaven, sammen med en erfaren medarbejder der fungerer som mentor for dig.
- en arbejdsplads, hvor vi prioriterer samarbejde og et godt arbejdsmiljø højt, hvor vi har et godt humør, gode kolleger og en ledelse tæt på.
- en arbejdsplads hvor du har indflydelse på egen vagtplan og hvor fleksibilitet vægtes højt.
- en arbejdsplads hvor vi ser mennesket før systemet – også på personalesiden.
- ekstern sags supervision.
- vi har interne CURA- og sundhedsfaglig superbruger.
- mulighed for intern uddannelse.
- arbejdspladsen er uddannelsessted for både pædagoger og SOSU-assistenter.
Arbejdsstedets adresse
Vikingevej 31, 9400, Nørresundby.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakteassisterende leder Mette Abrahamsen på tlf. 41 99 25 90.
Der er ansøgningsfrist den 18. februar 2024, og ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. februar 2024.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
Aalborg Kommunes Voksensocialafdeling
Vores DNA – en del af noget større
I Voksensocialafdelingen vil vi være pionerer i faglig særklasse. Vi sætter mennesket først, og sammen styrker vi den enkeltes potentiale. Det er denne spændende organisatoriske virkelighed, du får mulighed for at blive en del af.
Vi har en stærk kultur, der omfavner et lige så stærkt menneskesyn. Vi tror på, at alle mennesker er forskellige og derfor har unikke måder at være betydningsfulde på. Det gælder både de mennesker, vi er her for, og de mennesker vi er her sammen med. Som en del af forvaltningen Job og Velfærd har vi en hel central rolle i at sikre vækst, fælleskab og velfærd i Aalborg Kommune.
Læs mere om vores organisation, og hvad vi står på her:
- Vores organisation
- Vision for Job og Velfærd
- Vi udvikler os sammen - Aalborg Kommunes grundfortælling og DNA
- Aalborg Kommunes ledelsespolitik
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kommune, Vikingevej 31, 9400 Nørresundby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975113