BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kontormedarbejdere til Retten i Aalborg Tiltrædelse: Snarest muligt
Retten i Aalborg søger et antal kontormedarbejdere, der har lyst til at løse opgaver enten i retsafdelingen, skifteretten eller administrationen.
I retsafdelingen arbejder man som retssekretær bl.a. med berammelse af straffesager, indkaldelse til retsmøder og udarbejdelse af koncepter til retsbøger og dombøger. Opgaverne som retssekretær indebærer både dialog med rettens eksterne samarbejdspartnere, tiltalte og vidner og skriftligt arbejde f.eks. i forbindelse med protokollering af forklaringer under retsmøder.
I skifteretten arbejder man som sagsbehandler med dødsboerne, hvor man bl.a. vejleder arvinger om mulige skifteformer, står for den løbende sagsbehandling, herunder korrespondance med eksterne samarbejdspartnere, og kontrollerer boopgørelserne og beregner boafgifter, når boerne skal sluttes. I skifteretten fungerer man også som notar og som sekretær for juristerne i insolvenssagerne, herunder konkurssagerne og gældssaneringssagerne.
I administrationen indgår man i rettens kassererteam, som varetager rettens bogholderi, man forkynder indkaldelser til retsmøder og betalingspåkrav, og man betjener rettens omstilling og rettens information ved behov. I denne afdeling løses der herudover mange andre opgaver, som man løbende vil blive inddraget i. Det kan være indberetning af løn, udbetaling af salærer, udprintning af sager, arkivering og lignende opgaver. Der vil endvidere være mulighed for at være tilknyttet en af rettens andre afdelinger og ved behov løse opgaver her.
Den endelige placering og det præcise arbejdsindhold afhænger i øvrigt af dine kvalifikationer og rettens behov på ansættelsestidspunktet.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til besættelse snarest muligt.
Vi lægger vægt på
- At du har en kontoruddannelse og gode formidlingsevner, både mundtligt og skriftligt
- At du er dygtig til og har interesse for it samt gerne kendskab til brugersupport og fejlfinding
- At du har relevant erfaring inden for rettens sagsområder
- At du er serviceminded, omhyggelig og stabil
- At du kan arbejde selvstændigt, effektivt og ansvarsbevidst
- at du er positiv, engageret og fleksibel
- at du kan trives med et vist arbejdspres – og er god til at samarbejde
- At du har et godt humør
- At du har lyst til at bidrage til udviklingen af opgaverne ved Retten i Aalborg
Retten i Aalborg er en del af Danmarks Domstole, og vi varetager betjeningen af borgerne i Aalborg, Vesthimmerland, Rebild og Mariagerfjord Kommuner. Vi er omkring 90 medarbejdere, hvoraf ca. halvdelen er kontormedarbejdere. Rettens lokaler er centralt placeret i Aalborg med nem adgang til offentlig transport. Vi tilbyder en hverdag med gode faglige udviklingsmuligheder i et godt arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har fokus på videndeling, effektivitet og fælles trivsel.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer (OAO) samt Organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Aflønning sker efter de nye lønsystemer, og afhængig af anciennitet inden for det offentlige indbetales der pension på op til 15% af lønnen. Lønmæssig indplacering og ydelse af eventuelle løntillæg vil ske efter forhandling og vil afhænge af erfaring inden for rettens sagsområder og kompetencer i øvrigt.
Stillingerne indplaceres enten som retsassistent eller kontorfuldmægtig afhængig af kvalifikationer og erfaring.
Som retsassistent bliver du indplaceret i løngruppe 2, sats 2, hvor basislønnen pt. er 26.509,92 kr. pr. måned. Som kontorfuldmægtig bliver du indplaceret i løngruppe 3, sats 1, hvor basislønnen pt. er 27.938,00 kr. pr. måned. Hertil kommer evt. pension (11,19% eller 15%) efter reglerne i Fællesoverenskomsten. Eventuelle tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny Løn.
Det er en forudsætning for ansættelse, at der kan indhentes en udvidet straffeattest, der ikke giver anledning til bemærkninger. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du vil blive omfattet af en flekstidsordning.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i retsafdelingen, Rikke Heby Pedersen, på telefonnummer 99 68 85 50, afdelingsleder i skifteretten, Bettina H. Jakobsen, på telefonnummer 99 68 84 84 eller afdelingsleder i administrationen, Dorthe Petersen, på telefonnummer 99 68 84 05. Du kan også læse mere om Retten i Aalborg på vores hjemmeside www.domstol.dk/aalborg eller sende en mail til os på adm.alb@domstol.dk.
Ansøgning
Hvis du er interesseret i at søge en af stillingerne, skal du sende din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”. Ud over din ansøgning skal du vedhæfte CV, anbefalinger og eventuelt karakterblad fra din kontoruddannelse eller anden relevant uddannelse. Vi vil også gerne have et vellignende foto af dig selv.
Din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest onsdag den 7. august 2023.
Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingerne uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Retten i Aalborg, Badehusvej 17, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170034&DepartmentId=7053&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5854328