BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre en forskel gennem engagerende fortællinger, relationsdannende kommunikation og nyskabelse? Så kom og bliv en central del af kommunikationsteamet ved Trænregimentet.
Om os
Hos Trænregimentet arbejder vi for at styrke Danmarks sikkerhed gennem ekspertise i logistik til Hæren og militærpoliti til Forsvaret. Vi tror på en positiv og inkluderende arbejdskultur, hvor teamwork, engagement og fællesskab er nøgleord. Vores hverdag er fyldt med udfordrende og meningsfyldte opgaver, og vi tror på, at det er ved at støtte og løfte hinanden, at vi udfører vores arbejde bedst. Vi værdsætter alsidigheden i vores personalegruppe, som spænder fra værnepligtige til professionelle soldater samt civilansatte. Og uanset din baggrund vil du opleve, at vi alle spiller en vigtig rolle i vores organisation. Trænregimentet er et fællesskab, hvor omkring 2000 mennesker arbejder sammen for at gøre en forskel.
Hvorfor skal du vælge os: Vi tror på livsbalance, og tilbyder derfor en arbejdsdag, hvor der er plads til både karriere og privatliv. Vi er bevidste om vigtigheden af at dyrke en god arbejdsplads lokalt. Det gør vi blandt andet ved at fokusere på kompetenceudvikling, ved at nedbryde unødvendige dogmer og ved at fremme en kultur af respekt og gensidig tillid.
Når du bliver en del af os, så bliver du en del af en organisation, der sætter en ære i at gøre en positiv forskel – ikke kun for landets sikkerhed, men også i hver enkelt medarbejders liv.
Om stillingen
Stillingen er en unik mulighed for at indgå i Trænregimentets dynamiske ledelsessektion. Her vil du være en nøglespiller i vores kommunikationsteam, der også inkluderer en presse- og informationsofficer samt en militæransat kommunikationsmedarbejder. I kommunikationsteamet arbejder vi blandt andet med at håndtere kontakt med pressen, udarbejde kommunikationsplaner og kommunikationsinitiativer og med at drive regimentets kommunikationsplatforme. Kommunikationsteamet er også et afgørende element i udviklingen af rekrutteringsstrategier. Vi er en bredtfavnende sektion, der støtter den overordnede ledelse i regimentet. Afhængigt af dine interesser og kompetencer vil du derfor også have mulighed for at udføre ledelsesstøttende opgaver og deltage i udviklingen af kursusaktiviteter.
Som vores nye kommunikations- og udviklingsmedarbejder vil du få en alsidig og stimulerende arbejdsdag, hvor du får muligheden for at:
• bruge din faglighed og personlighed til at udvikle Trænregimentets brand og kommunikationsstrategier.
• bruge din passion for kommunikation og din kulturelle forståelse på at skabe engagerende indhold på sociale medier.
• støtte chefen for Trænregimentet med forberedelse af taler og indlæg.
• fungere som stedfortræder for den daglige leder af kommunikationsteamet (presse- og informationsofficeren).
• arbejde tæt sammen med vores rekrutteringsansvarlige for at skabe en helhedsorienteret og sammenhængende kommunikationsstrategi.
• planlægge og eksekvere initiativer, der ikke kun styrker vores brand, men også tiltrækker og fastholder talentfulde medarbejdere.
• dele inspirerende historier om vores arbejde og kultur, både internt og eksternt.
• være med til at udvikle nye tilgange for at tiltrække medarbejdere til specifikke stillinger.
• være stemmen bag de gode historier om vores kolleger, og dermed understøtte et positivt og inkluderende arbejdsmiljø.
• tage medansvar for, hvordan Trænregimentet fremstår i offentligheden, og håndtere medierelationer, herunder pressehenvendelser og udarbejdelse af pressemeddelelser.
I ledelsessektionen prioriterer vi, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid, og vi hjælper hinanden aktivt med at opnå dette i vores dagligdag.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant kandidat- eller masteruddannelse, og har interesse i områder som rekruttering, employer branding og HR generelt. Du er en person, der sætter mennesker i centrum, og som forstår værdien af en inkluderende og respektfuld arbejdskultur. Du har blik for detaljen, samtidig med at du kan bevare overblikket i en dynamisk hverdag.
Dit fokus er ikke kun på opgaven, men også på, hvordan den udføres - med engagement, kreativitet og empati. Du trives i spændingsfeltet mellem forskellige faglige discipliner, såsom branding, HR og interpersonel kommunikation, og er motiveret af at skabe synergi mellem disse.
For os er din uddannelsesmæssige baggrund mindre vigtig, end din evne til at bringe noget unikt til bordet. Vi søger en person, der tror på vigtigheden af et godt fællesskab, og som har et ønske om at bidrage til et bedre og mere inkluderende arbejdsmiljø.
Dine kvalifikationer kan inkludere, men er ikke begrænset til:
• En holistisk forståelse af, hvad god kommunikation indebærer, der spænder fra etiske overvejelser til praktiske udførelser.
• Erfaring med at skabe indhold til forskellige platforme, såsom sociale medier og hjemmesider.
• En evne til at lede projekter fra start til slut, og holde dine kollegaer og partnere engageret i processen.
• Karisma og selvsikkerhed, der kommer til udtryk, når du står på en scene eller fører en dialog.
• En dybdegående forståelse for, hvordan kommunikation og organisationsudvikling er tæt forbundet, og kan bringe denne indsigt i spil i dit daglige arbejde.
Vi tilbyder dig en mulighed for at gøre en reel forskel inden for kommunikation, rekruttering, ledelsesunderstøttelse og projektledelse på en arbejdsplads, der værdsætter fællesskab, gensidig respekt og personlig vækst. Vi tror på en sund balance mellem arbejde og privatliv og understøtter dette gennem kontinuerlig kompetenceudvikling og en inkluderende arbejdskultur. Hos os bliver du en del af en samarbejdsorienteret og dedikeret familie, der sammen arbejder for noget større end os selv.
Hvis du kan se dig selv i denne beskrivelse og er klar til at gøre en meningsfuld forskel, ser vi frem til at høre fra dig.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på den gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiver finansieret pensionsordning.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen og dit faste arbejdssted vil være i Aalborg. Stillingen er en 2 årig tidsbegrænset ansættelse
Der er ansøgningsfrist d. 1. december og stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest d. 1. februar 2024.
Spørgsmål til stillingen enten til presse- og informationsofficeren seniorsergent Mikkel Lyngsø tlf: 2427 3344, eller chefen for ledelsessektionen kaptajn Jakob Clausen tlf.: 4132 2182. Har du spørgsmål til ansættelsesvilkårene, kan du kontakte HR-konsulent Bianca Røjbæk på 61710198.
Om Trænregimentet.
Trænregimentet er Hærens største myndighed og tæller op mod 1.600 medarbejdere i de perioder, hvor vi har værnepligtige. Udover den kontinuerlige støtte til forsvarets internationale operationer, er en af regimentets vigtigste opgaver at uddanne logistik- og militærpolitienheder. Vores enheder er primært placeret i Aalborg og Vordingborg, men vi rummer også enheder på en række garnisoner over næsten hele landet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kaserner, Gammel Høvej , 9400 Nørresundby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941272